Año V - Edición del día  19 Ago, 2014 - 11:48
Menú

Últimos 20 Comentarios

Registrarse




 


 ¿Has perdido tu contraseña?
 ¿Nuevo usuario? ¡Registrate!

Va dir...

L’alcalde ha convertit el Fòrum en la seva finca i no podrem deixar de pensar en la imatge del Fòrum que anirà associada a la imatge del Carlinhos Brown, ballant la samba en el Passeig de Gràcia i el Sr. Clos ballant-la dalt d’un camió

-- Xavier Trias, 14 d'octubre del 2004

Online?
Actualmente hay 30 invitados y 0 usuarios registrados en línea.

Puedes loguearte o crear una cuenta nueva aqui.

e-madrid.org

e-sevilla.org
Rompe accidentalmente una vasija de una exposición de Ai Weiwei en el CAAC

Pacto por la cultura. Andalucía

La Caixa invertirá 10 millones de euros en las Atarazanas

Laffón: "El autor debe dejar que la obra hable y desaparecer"

¿Qué fue del teatro público andaluz?

e-valencia.org
Gran Fiesta de Fin de Císcar

Arte público y manejos

Miedo en Venecia o La poesía sigue siendo un arma cargada de futuro

Quo vadis IVAM

EMERGENCIAS

e-norte *
2005-2009. GRACIAS

El portugués Miguel Von Haffe, nuevo director del CGAC

Una elección hedionda: el fin del "concurso" del MUSAC. - Fernando Castro Flórez

Desde el fondo de los reptiles, con amor.

El portugués Miguel von Haffe, propuesto para dirigir el CGAC

Otros artículos
Artículos más antiguos

Tema: papers d'art

Los artículos publicados en este tema son los siguientes.

  Publicació: Sumari Papers d'Art núm. 86 1747 lecturas 
papers d'art Sumari Papers d'Art núm. 86

Editorial

"No veure un bou a tres passes". El turisme com a probable fenomen d'alienació social

Entrevista a Daniel García Andújar

Antoni Tàpies: Apoteosi de la Matèria

Introducció del monogràfic ensenyaments artístics i estudis visuals

Qüestionari del monogràfic sobre ensenyaments artístics i estudis visuals

Selecció de publicacions i projectes sobre l'estat de l'educació artística (visual) a l'Estat espanyol (monogràfic Papers d'Art 86)
Nota: Papers d'Art
Viernes, 05 Noviembre, 2004
Enviado por Admin
  ¿Comentarios?    Versión imprimible  

  Publicació: Selecció de publicacions i projectes sobre l'estat de l'educació artística (visual) a l'Estat espanyol (monogràfic Papers d'Art 86) 3906 lecturas 
papers d'artPROJECTE: ARTE Y SABER. Ars Sapiens

Definició del Projecte
Arte y Saber es configura com un projecte processal, obert en el temps i reticular, ja que pretén la incorporació gradual de diferents agents i tracta de verificar la persistència de l’art com un saber –i no d’un saber merament tecnològic– i de l’artista com un agent d’una certa modalitat de coneixement en el límit màxim dels sabers de l’època.
Nota: Papers d'Art
Jueves, 04 Noviembre, 2004
Enviado por espais
Leer el artículo completo: 'Selecció de publicacions i projectes sobre l'estat de l'educació artística (visual) a l'Estat espanyol (monogràfic Papers d'Art 86)'   ¿Comentarios?    Versión imprimible  

  Publicació: Qüestionari del monogràfic sobre ensenyaments artístics i estudis visuals 2958 lecturas 
papers d'artQüestionari sobre ensenyaments artístics i cultura visual

1. L’octubre del 2003 la premsa es feia ressò d’un seguit de problemes que influïen en el sistema educatiu i en concret en l’ensenyament artístic (“Oficios con sentido creativo. En desventaja frente a Europa”, “La educación artística pierde peso”, “Bolonia, ¿el cambio por el cambio?” són alguns titulars de les pàgines del diari El País - Educación del 27 d’octubre del 2003). Creu que un marc legal concret i identitari podria establir les bases per començar a solucionar els problemes que la passada tardor es posaven de manifest en els diferents nivells educatius?
 
Jueves, 04 Noviembre, 2004
Enviado por espais
Leer el artículo completo: 'Qüestionari del monogràfic sobre ensenyaments artístics i estudis visuals'   ¿Comentarios?    Versión imprimible  

  Publicació: Introducció del monogràfic ensenyaments artístics i estudis visuals 3113 lecturas 
papers d'artEnsenyaments artístics / Estudis visuals

El present monogràfic pretén abordar el tema dels ensenyaments artístics i estudis visuals en el nostre país.
 
Jueves, 04 Noviembre, 2004
Enviado por espais
Leer el artículo completo: 'Introducció del monogràfic ensenyaments artístics i estudis visuals'   ¿Comentarios?    Versión imprimible  

  Publicació: Antoni Tàpies: Apoteosi de la Matèria 3643 lecturas 
papers d'artANTONI TÀPIES. APOTEOSI DE LA MATÈRIA

Ramon Casalé

“[...] Una educación estética bien enfocada tiene mucho que ver con la lucha para evitar cosas como la degradación del medio ambiente, el urbanismo anárquico, la destrucción de la belleza natural, la tecnología inhumana del industrialismo controlado.”

Imma Julián/Antoni Tàpies. Diálogo sobre arte, cultura y sociedad. 1977.


Aquest fragment està extret d’un llibre que a tall de diàleg la professora i crítica d’art Imma Julián va mantenir amb Antoni Tàpies i que serveix per conèixer millor com pensa el pintor respecte a qüestions no estrictament artístiques, sinó relacionades amb aspectes socials, polítics i culturals, que d’alguna manera serveixen per entendre moltes de les circumstàncies que l’han portat a desenvolupar el seu discurs estètic.
 
Jueves, 04 Noviembre, 2004
Enviado por espais
Leer el artículo completo: 'Antoni Tàpies: Apoteosi de la Matèria'   ¿Comentarios?    Versión imprimible  

  Entrevista: Entrevista a Daniel García Andújar 2986 lecturas 
papers d'artEntrevista a Daniel García Andújar

Albert Batlle

El 1996 crees Thecnologies to The People, una mena de corporació fictícia per publicitar tot tipus de serveis i productes vinculats a Internet d’accés lliure. Com va sorgir la creació d’aquesta corporació, a quins objectius responia?
Thecnologies to The People és una empresa virtual que jo utilitzo com a referent, com a cobertura paral·lela a allò que és i representa el món de l’art a fi de parlar de certs temes que en cada moment poden ser recurrents, per referir-me a la corporació com a sistema de gestió i representació molt més sofisticat que els que habitualment es desenvolupen en el món de l’art o en el mateix espai del museu.
 
Jueves, 04 Noviembre, 2004
Enviado por espais
Leer el artículo completo: 'Entrevista a Daniel García Andújar'   ¿Comentarios?    Versión imprimible  

  Text d'autor: "No veure un bou a tres passes". El turisme com a probable fenomen d'alienació social 3097 lecturas 
papers d'art“No veure un bou a tres passes”. El turisme com a probable fenomen d’alienació social.
Tour-ismes. La derrota de la dissensió
Fundació Tàpies, Barcelona, 2004

Jordi Font Agulló

Afrontar críticament i analíticament el fenomen del turisme a principi del segle XXI, tal com es fa en la mostra Tour-ismes. La derrota de la dissensió, no resulta de cap de les maneres un assumpte senzill. A més, la controvèrsia s’accentua si es té en compte que el procediment escollit per escometre aquesta feina és el comissariat d’exposicions, dins de l’àmbit que se sol definir com a art contemporani.
 
Jueves, 04 Noviembre, 2004
Enviado por espais
Leer el artículo completo: '"No veure un bou a tres passes". El turisme com a probable fenomen d'alienació social'   ¿Comentarios?    Versión imprimible  

  Publicació: Editorial 2690 lecturas 
papers d'artBarcelona 2004: la insostenible lleugeresa del Fòrum Universal de les Cultures.

Finalment ha acabat succeint el que estava anunciat des de feia temps. El proppassat mes de maig es van posar en marxa les activitats relacionades amb tot allò que s’ha presentat com l’esdeveniment cultural d’àmbit universal més important de les darreres dècades. Tal com podria semblar, no es tracta d’una exageració per part nostra. L’apel·lació a mides de caire còsmic constitueix un dels principals reclams dissenyat per la secció de màrqueting i propaganda del consistori barceloní.
 
Jueves, 04 Noviembre, 2004
Enviado por espais
Leer el artículo completo: 'Editorial'   ¿Comentarios?    Versión imprimible  

  Publicació: Sumari Papers d'Art núm. 86 2733 lecturas 
papers d'artEDITORIAL 2

EXPOSICIÓ ESPAIS


Veïnatges 3
Dietari sobre l’exposició
“Veinatges” de Margarita Andreu 5
Les veus baixes del passat enfront
la utopia degenerada 7
Llocs d’oblit 10
Explorar els mecanismes
de la seducció 12
La casa del performer 13

ACTIVITATS ESPAIS
 
Jueves, 04 Noviembre, 2004
Enviado por espais
Leer el artículo completo: 'Sumari Papers d'Art núm. 86'   ¿Comentarios?    Versión imprimible  

  Publicació: Sumari de Papers d'Art número 85 1710 lecturas 
papers d'artSUMARI
EDITORIAL 2
EXPOSICIÓ ESPAIS

La revelació suspesa 3
Imatges subtitulades 6
La porta als nassos/Casting 9
Aproximació a l’arxiu aire 13


ACTIVITATS ESPAIS
Presentació del CD-ROM Les flors pragmàtiques i altres utilitats 17

 
Jueves, 25 Marzo, 2004
Enviado por espais
Leer el artículo completo: 'Sumari de Papers d'Art número 85'   ¿Comentarios?    Versión imprimible  

  Publicació: Editorial Papers d'Art número 85 1747 lecturas 
papers d'artCRÍTICA, DEMOCRÀCIA I (AMB) CAPELLETES

En aquest editorial ens volem sumar a l’allau de recordatoris i balanços que dins el marc de la política i la cultura ens remeten a fets i esdeveniments d’aquestes darreres dècades del passat segle (25è aniversari de l’actual constitució espanyola inclòs). Algunes veus, les més crítiques, ens parlen d’una pseudodemocràcia que afecta molts marcs i contextos diferents, entre els quals la cultura en general i l’art en particular tenen el “privilegi” de ser un dels sectors en què es visualitzen de manera més diàfana aquests comportaments poc democràtics.
 
Jueves, 25 Marzo, 2004
Enviado por espais
Leer el artículo completo: 'Editorial Papers d'Art número 85'   ¿Comentarios?    Versión imprimible  

  Publicació: Entrevista a Manuel Olveira, director d'Hangar 2845 lecturas 
papers d'artENTREVISTA A MANUEL OLVEIRA
Director d’Hangar, centre de producció d’arts visuals i multimèdia, Barcelona.

Per Montse Romaní
Papers d'Art número 85

Montse Romaní (M.R.): M’agradaria començar recordant una entrevista que vaig realitzar el 1997 a Florenci Guntín, llavors responsable d’Hangar, i que es va publicar en aquesta mateixa revista. En relació al sistema de finançament d’Hangar, Florenci comentava que el 100% del pressupost provenia de fons públics, però que l’objectiu a mig termini era gestionar un pressupost meitat fons públics i meitat privats. Han passat sis anys i m’agradaria que ens expliquessis quina és la situació actual, quin tipus d’esponsorització té actualment Hangar.

Manuel Olveira (M.O.): Quelcom ha canviat. De totes maneres això no significa que hàgim canviat de model: som un país amb una tradició catòlica en què l’Estat es fa càrrec de la cultura. És bastant difícil canviar aquest model per la pròpia dinàmica del sistema, que no està acostumat a entendre la necessitat i la rendibilitat que les empreses privades inverteixin en cultura i investigació. En altres contexts com els països anglosaxons això s’entén molt bé, aquí ens manca aquesta tradició i costa una mica fer entendre els seus beneficis.
 
Jueves, 25 Marzo, 2004
Enviado por espais
Leer el artículo completo: 'Entrevista a Manuel Olveira, director d'Hangar'   ¿Comentarios?    Versión imprimible  

  Publicació: Entrevista a Dolors Junyent i Carlos Duran 1935 lecturas 
papers d'artEntrevista a Dolors Junyent, presidenta del Gremi de Galeries d'Art de Catalunya, i Carlos Duran, president de l'Associació Art Barcelona

Ramon Casalé
Papers d'Art número 85

És obvi que entrevistar els màxims responsables dels museus i centres d'art contemporani del nostre país és essencial per conèixer millor quin tipus de polítiques artístiques i culturals s'estan desenvolupant actualment, però també crec que és important oferir altres visions d'aquesta problemàtica, o sigui, copsar l'opinió de diferents persones involucrades en el funcionament de l'art, i per això vaig creure oportú saber com pensen dos dels màxims representants del món galerístic de Catalunya, com són el Gremi de Galeries d'Art de Catalunya i l’Associació Art Barcelona.

 
Jueves, 25 Marzo, 2004
Enviado por espais
Leer el artículo completo: 'Entrevista a Dolors Junyent i Carlos Duran'   ¿Comentarios?    Versión imprimible  

  Publicació: L' "Exposición nacional de Bellas Artes, 1942 /Teresa Camps 9036 lecturas 
papers d'artLa Exposición Nacional de Bellas Artes de Barcelona de 1942
Teresa Camps Miró
Papers d'Art número 85

Contràriament al que es diu i hom pensa (i, sovint, desitja) sempre des de l’òptica d’una situació de progrés (avantguarda), el temps de la immediata postguerra a Catalunya va generar molta activitat en el terreny de les arts, tot i que d’un altre signe. Catalunya, com un sector important d’Espanya, havia perdut la guerra; fruit d’aquesta realitat es van perdre moltes altres coses, i naturalment, també la llibertat de fer art i cultura segons criteris progressius i moderns.
 
Jueves, 25 Marzo, 2004
Enviado por espais
Leer el artículo completo: 'L' "Exposición nacional de Bellas Artes, 1942 /Teresa Camps'   ¿Comentarios?    Versión imprimible  

  Publicació: Pi de Cabanyes i la Crítica d'Art 2007 lecturas 
papers d'artPi de Cabanyes i la crítica d’art
Narcís Selles
Papers d'Art número 85

Oriol Pi de Cabanyes, escriptor, director de la Comissió de Promoció Exterior de la Cultura (COPEC) dependent de la Generalitat de Catalunya i autor d’algunes aproximacions predominantment literàries a alguns artistes del país, escrivia un article a La Vanguardia(1) que es presentava com una reflexió sobre el descrèdit de la crítica artística, però que més aviat era un lament nostàlgic i idealitzat cap a allò que suposadament havia estat abans i una diatriba generalitzada i absolutista contra allò que, segons ell, seria avui. I vinculava aquesta davallada al declivi de les ideologies, l’atomització dels gustos i l’entronització de la subjectivitat. Després, a partir d’un comentari descontextualitzat de Francesc Miralles, atribuïa a Alexandre Cirici la fixació d’un model interpretatiu sectari que s’hauria mantingut hegemònic fins als nostres dies –més de vint anys després de la seva mort!– i que hauria contribuït al desprestigi de l’art català en el món. Per defensar el seu punt de vista incorria en nombrosos anacronismes, tergiversacions i errades històriques, els principals dels quals apareixen contestats en els dos textos breus, “Pi de Cabanyes-Cirici” i “En defensa d’Alexandre Cirici, crític i historiador de l’art”, que reproduïm en aquestes pàgines.(2)


 
Jueves, 25 Marzo, 2004
Enviado por espais
Leer el artículo completo: 'Pi de Cabanyes i la Crítica d'Art'   ¿Comentarios?    Versión imprimible  

  Publicació: Total Work: La vigència de les narratives artístiques dissidents 2309 lecturas 
papers d'artTotal Work: la vigència de les narratives artístiques dissidents
Consideracions crítiques al voltant d’una proposta de Montse Romaní amb María Ruido i Ursula Biemann. (Sala Montcada. Fundació La Caixa, Barcelona, 2003)

Jordi Font i Agulló
Papers d'Art número 85

1. El més perspicaç dels analistes de la societat burgesa va assenyalar que una de les seves característiques més peculiars era que estava regida per un estat de canvi discontinu. És a dir, a diferència de qualsevol altra societat del passat, per a Karl Marx, en el capitalisme, aleshores incipient, res escapava a una mena de dinamisme vertiginós; ni tan sols les formes de consciència que definien aquell ordre social. En efecte, la naturalesa canviant del sistema capitalista ha implicat en el decurs del temps múltiples adaptacions i recomposicions enmig de la fragmentació, caos i desordre provocats simultàniament pel mateix sistema i les resistències engendrades per les seves contradiccions.
Com és sabut, segons sostenen un gran nombre d’experts, en les últimes tres dècades s’han produït transformacions d’enorme transcendència pel que fa a l’organització dels mitjans de producció i les relacions de producció capitalistes.
 
Jueves, 25 Marzo, 2004
Enviado por espais
Leer el artículo completo: 'Total Work: La vigència de les narratives artístiques dissidents'   1 Comentario    Versión imprimible  

  Publicació: Crèdits papers d'Art número 85 2235 lecturas 
papers d'artCRÈDITS PAPERS D’ART NUM. 85


Editor:
Pou rodó, 7-9 - 17004 Girona
tel. 972 20 25 30 / 972 20 23 64 - fax 972 41 23 01
www.fundacioespais.com
espais@fundacioespais.com

President:
Jordi Vidal

Directora:
Carme Ortiz

Coordinació redacció:
Jordi Font Agulló
Magdala Perpinyà

 
Jueves, 25 Marzo, 2004
Enviado por espais
Leer el artículo completo: 'Crèdits papers d'Art número 85'   ¿Comentarios?    Versión imprimible  
Ara TV


e-barcelona TV



Buscar Google
Búsqueda

Llenguatge
Idioma preferido:


Traducció
interNOSTRUM
interNOSTRUM

Recomanats
Cultura de Base · FAD. Xarxes d'Opinió ·  Hamaca ·  ypsite/blog  · A-Desk.org · De La Nuez/blog  ·  Hangar  ·  Associació d'Artistes Visuals de Catalunya (AAVC)  ·  e-valencia.org  ·  e-sevilla.org  ·  Technologies To The People  ·  irational.org  ·  Associació de Professionals de la Gestió Cultural de Catalunya  ·  Culturas de Archivo  · 

"Fòrum Consell de les Arts"
Plataforma de la Cultura per un Consell de les Arts de Catalunya
Document nº 2 (març 2005)
Document per a l’establiment del Consell de la Cultura i de les Arts a la Generalitat de Catalunya ' (pdf)

Avui

La situació dels artistes visuals a Catalunya

Descarga gratuita

Temas

Categorías